Vzgoja mlade rastline iz semena

Avtor prispevka : Tina Ris (ris.tinaa@gmail.com), objavljeno 31.05.2023 13:40:06
KATEGORIJA:
Okolica šole
KLJUČNE BESEDE:
Podnebne spremembe, Hrana, Okolica šole, Ohranjanje našega sveta, Osnovna šola, Didaktični pripomoček, Lokalna pridelava, Rastline, Učni pripomoček, Vrt
POVZETEK:

V šestem razredu podrobneje spoznavamo rastlinske organe – kamor sodi tudi seme. O učni temi smo se učili eksperimentalno preko pravega semena, vzgojili smo mlado rastlino in ugotavljali pogoje v katerih rastlina vzklije. Mlade rastline smo nato posadili v šolski vrt.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Učenci v 6. razredu pri urah naravoslovja podrobno spoznavajo rastline in njihove organe – seme, korenine, steblo, list in cvet. Z učenci smo se odločili, da bomo temo raziskali eksperimentalno in izkustveno. Učenci so prejeli navodilo, da doma posadijo semena fižola v različnih pogojih.

Naš prvi učni cilj je bil, da ugotovimo, kaj vse vpliva na kalitev fižola. Vsak učenec je posadil 6 semen v kozarčke za vlaganje v različne pogoje. Po 2 semena sta bila namenjena za kalitev na okenski polici, druga 2 za kalitev v temnem prostoru (mi smo določili kar omaro), ostala 2 pa smo pripravili na kalitev v hladilniku. V vsaki dvojici smo po eno seme pustili položeno na suhi bombažni vati, drugo seme pa na mokri vati.

Učenci so čez 10 dni prinesli svoje kozarčke s semeni v šolo, kjer smo pregledali naš prvi učni cilj in ugotovili, da na kalitev fižola vplivajo kisik (zrak), voda in primerna temperatura, saj so vzklili samo semena fižolov v omenjenih pogojih.

Učenci so morali vsak dan pisati opažanja, kaj se dogaja s posameznimi semeni. Na podlagi njihovih opažanj, smo ugotovili, da je seme zgrajeno iz kalčka in semenske lupine, kar smo si ogledali še na primeru namočenega semena, ki smo mu s pinceto odstranili semensko lupino in ga previdno razpolovili na dve polovici. Nato smo poiskali kalček in ga s pinceto previdno vzeli ven ter položili na bel papir. V kalčku smo našlo zasnove za korenino, steblo in list in ugotovila, da ima kalček dva klična lista – to sta lista, ki vsebujeta hrano.

Seme fižola in posebej kalček smo nato skicirali v zvezek in mu označili njegove dele.

Nato smo pričeli s pogovorom, zakaj seme potrebuje semensko lupino. Na podlagi našega eksperimenta smo ugotovili, da semenska lupina seme varuje pred poškodbami, izgubo vode, mrazom in drugimi neugodnimi razmerami. 

Na naših mladih rastlinah smo ugotovili, da manjkata klična lista oziroma sta posušena. Prišli smo do sklepa, da ko kaleča rastlina izčrpa zalogo hrane v semenu, razvije prve zelene liste in začne v njih izdelovati hrano, klična lista pa se nato posušita in odpadeta.

Zanimalo nas je še, kaj se najprej razvije iz semena. Ker so nam semena z drugačno hitrostjo vzklila, smo si lahko pozorno ogledali, da se je pri vseh najprej razvila iz zasnove koreničica, nato steblo in nazadnje listi.

Ponovno smo z učenci oblikovali zapis in naša snov o semenu je bila predelana.

Nekaterim učencem je bilo odveč domov ponovno nositi semena in mlade rastline, zato smo prišli na idejo, da bi v naš šolski vrtiček posadili fižol, saj nam je ta že vzklil. Učenci so prostovoljno od doma prinesli še različna semena in v šoli ustvari svoj vrtiček. Že je bilo govora o tem, da bomo iz mlade rastline dobili plod.

Veseli nas, da smo lahko pri uri uporabili praktični material, ki nam je služil kot učno gradivo, hkrati pa smo se še bolj povezali s šolskim okolišem in vrtičkom. Vsak šestošolec je tako v šolski vrtiček prispeval po seme, ki bo obrodilo plodove. S tem nismo naredili dobro samo za svoje znanje, pač pa tudi za naše okolje. 😊

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji