V prispevku je na kratko predstavljen poskus kroženje vode v zaprti vrečki. Poskus smo naredili v 6. razredu pri naravoslovju, ko smo obravnavali kroženje vode v naravi.
CILJI:
- samostojno in odgovorno delo učencev,
- učenci se urijo v opazovanju poskusa,
- ponovna uporaba odpadnega materiala,
- pridobivanje izkušenj, kako lahko tudi sami pripomorejo k varovanju in ohranjanju narave,
- učenci utrdijo znanje o vodi, kroženju vode v naravi, pomenu vode, varovanju vode...
UPORABLJENI MATERIALI IN PRIPOMOČKI:
- zip prozorna vrečka
- alkoholni flomastri
- voda
- bombice za pero ali kakšno drugo modro barvilo
- škarje
- lepilni trak
POTEK DELA:
Eno uro prej so dobili učenci jasna navodila kako bosta potekala naslednja ura. Vsak učenec je dobil zip vrečko, na katero je narisal sonce, oblake, vodo, drevesa, ptice in še kaj. Nato so v vrečko nalili 1 dl modro pobarvane vode, jo tesno zaprli in jo z lepilnim trakom prilepili na okno. V zvezek so zapisali namen poskusa, material, ki so ga uporabili in kaj pričakujejo, da se bo v vrečki zgodilo. Poskus so naredili v ponedeljek, nato pa so do petka opazovali kaj se dogaja in svoje ugotovitve zapisovali v zvezek. Na srečo nam je služilo vreme, saj je ravno ta teden sijalo sonce. Ker smo poskus izvajali v jeseni, ko še je med nami bil redno prisoten virus covid, so učenci, ki so bili v karanteni, naredili poskus doma in ga fotografirali (glej priložene fotografije). V petek smo se pogovorili o ugotovitvah poskusa, a so bile njihove napovedi pravilne, vrečko z vodo smo primerjali z vodo v naravi in njenimi pojavi. Ugotovili so, da voda v vrečki predstavlja morja, oceane, reke, jezera... Kapljice ki so se zbirale na steni vrečke, so predstavljale oblake, ko so kapljice postale večje in težje, pa so spolzele po steni vrečke nazaj v vodo. Te kapljice pa so predstavljale padavine.