Medgeneracijsko vrtnarjenje

Avtor prispevka : Lea Dominko (lea.dominko@gmail.com), objavljeno 09.05.2022 12:40:02
KATEGORIJA:
Okolica šole
KLJUČNE BESEDE:
Okolica šole, Osnovna šola, Lokalna pridelava, Rastline, Vrt
POVZETEK:

Učenci naše šole so se vrtičkanja lotili na medgeneracijski ravni. Učenci 1. triade so prosili svoje starše in stare starše za semena različnih sort zelenjave, katera so v šoli posejali. Ko so bile rastline dovolj velike, so jih učenci 3. triade posadili na svoj Eko vrt.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Za aktivnost smo se odločili, ker smo želeli za vrtnarjenje navdušiti tudi najmlajše učence naše šole.

Učenci 1. triade so doma svoje starše, babice in dedke prosili za semena, od doma pa so prinesli tudi veliko nasvetov za dobre in slabe sosede na vrtu. Pri pouku so semena posadili in spremljali njihovo kalitev in rast ter jih pridno zalivali. Uporabili so odpadne plastične lončke, katerim so izvrtali luknjice za odtekanje vode in jih postavili na okensko polico. Tudi zemljo, v katero so sejali, so prinesli od doma in na ta način tudi raziskali kakovost različnih substratov.

Na podoben način so tudi učenci 3. triade posejali paradižnik in papriko, s tem, da so oni raziskovali razliko med kalitvijo in rastjo predhodno namočenega semena in suhega semena. Ugotovili so, da je namočeno seme vzkalilo nekoliko prej. V sodelovanju z mlajšimi učenci so izdelali načrt posaditve rastlin v visoke grede.

Ko so bile rastline v učilnicah dovolj velike, so jih učenci posadili na prosto. Nekaj lončkov smo pustili na okenskih policah in ugotavljali, kaj se bo zgodilo z njimi. Učenci so zelo hitro opazili, da so rastline v lončkih zaostale v rasti, njihova stebla so se podaljšala, rast ni bila čvrsta. Na drugi strani so presajene rastline rastle hitreje, dobile so intenzivnejšo zeleno barvo, stebla pa so ostala krajša in bolj čvrsta. Tako so učenci sami ugotovili, da rastlina za optimalno rast in razvoj potrebuje dovolj prostora, kvalitetno hranilno podlago, vodo in zadostno količino sončne energije.

Aktivnost je primer dobre prakse predvsem zaradi izmenjave izkušenj, idej ter sodelovalnega dela med več generacijami, kar je učence še posebej pritegnilo k delu. Edina težava (ali pozitivna izkušnja zaradi velikega interesa) je bila prostorska stiska na visokih gredah, kjer smo predhodno že posejali različne vrtnine, mlajši učenci pa so želeli vse svoje posevke presaditi na prosto in rastlinam omogočiti nadaljnjo rast. Skupaj z učenci smo se odločili, da v prihodnjem šolskem letu aktivnost ponovimo.

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji