UGANKE
O VREMENSKIH POJAVIH:
Zgoraj na nebu žari,
vsakemu izmed nas se toplo smeji.
Mi pa žal nasmeška tega ne vidimo,
saj pogled nanj naše očke zaboli.
Kaj je to?
(ecnos)
(kalbo)
(žed)
Včasih moker, včasih
suh,
včasih rahel kakor
puh,
včasih trd in
zaledenel,
sprva vedno čisto bel.
(gens)
Pozimi v dolino se rada spustim,
da vidljivost je slaba
s tem poskrbim.
(algem)
Najglasnejša sem
poleti,
ko bliska se in začne
grmeti.
(athiven)
Čas
smo namenili tudi spoznavanju različnih vremenskih stanj. Izdelali smo si
zajčkov koledar. Ta je bil narejen v obliki tabele, na katero so otroci
narisali različna vremenska stanja. Dežurni otrok je vsak dan označil vreme.
V naslednjih dneh smo si izdelali dežne palice. To je instrument, ki s svojim zvokom spominja na padanje dežja.
PRIPOMOČKI
ZA IZDELAVO DEŽNE PALICE:
-
dolg
tulec
-
alu
folija
-
riž
-
odpadni
koščki papirja
-
lepilo
-
2
kartonasta kroga, ki služita kot pokrovčka
-
lepilna
pištola
NAVODILA
ZA IZDELAVO:
Vzgojiteljici
sva otrokom iz alu folije najprej pomagali naredili spiralo, ter jo vstavili v
tulec. Nato sva tulec na enem koncu zaprli. Vanj so otroci nasuli za ½
jogurtovega lončka riža, tulec sva nato vzgojiteljici še zalepili na drugi
strani. Otroci so kasneje tulec oblepili s koščki pisanega odpadnega papirja.
Ko se je palica posušila smo prisluhnili zvoku dežja.
Usvojili
novo pesem o kapljici, doživljanje pesmi pa smo nato narisali v naše zvezke.
KAPLJICA
priletela sem z neba na tla,
ko se s sestricami srečamo,
kot izvir na pot gremo.
Ko pa združi se studenčkov sto,
se v veliko reko zlijemo,
širno morje roko nam poda,
sonce z nami se igra.
Ko je dolgčas pa gremo v zrak,
skrijemo se spet v teman oblak,
gor in dol živahno krožimo:
morje smo in smo nebo.
Ogledali
smo si poskus, ki nas je poučil o tem, kako nastane dež.
PRIPOMOČKI
ZA POSKUS:
-
kozarec
vata
moder
tuš
kapalka
voda
NAVODILA
ZA IZVEDBO POSKUSA:
Kozarec
smo napolnili z vodo do 3/4, nato pa na vrhnji del kozarca naslonili večji kos
vate, ki je služila za oblak. V manjši posodici smo nato zmešali nekaj kapljic modrega
tuša in malo vode. S kapalko smo postopoma kanili kapljice mešanice vode in tuša
na oblak in opazovali dogajanje. Otrokom je bilo zanimivo opazovati, kako je
tekočina pronicala skozi vato in na koncu začela kapljati iz oblaka. Na njihovo
željo smo poskus ponovili še enkrat.
Preko fotografij smo spoznali, da nam vreme lahko postreže tudi z ekstremnimi
primeri, ki lahko vodijo v naravne nesreče. Spoznali smo sušo, točo, poplavo,
potres, cunami, tornado in požar. Preko pogovora pa smo tudi iskali vzroke za
nastanek le teh. Za lažjo demonstracijo
smo uporabili PPT predstavitev in si jo ogledali na velikem platnu.
Podnebne spremembe smo spoznavali tudi preko filma Prihodnost je v naših rokah,
Prav tako smo se pogovarjali o vzrokih za nastanek slednjih. Film si lahko
ogledate na naslednji povezavi: https://www.youtube.com/watch?v=UfyE4GZ1_JA&t=85s
– zapiramo vodo,
– ugašamo luči,
– hodimo čim več peš, da z vozili ne onesnažujemo okolja,
– ločujemo odpadke ali jih ponovno uporabimo,
– ne sekamo dreves, raje kakšnega posadimo.
Zajčki
vas pozivamo:
POSKRBIMO ZA NAŠ PLANET,
DA NASMEJAN IN ČIST BO SPET.
Zapisali vzgojiteljici, Brigita Ostrožnik in Anita Mravlja
# | Ime datoteke |
---|---|
1 | Naravne nesreče.pptx |