Četrtošolci smo kuhali za sošolce

Avtor prispevka : Nada Sevšek ([email protected]), objavljeno 22.12.2020 18:53:34
KATEGORIJA:
Hrana
KLJUČNE BESEDE:
Hrana, Zdravje in dobro počutje, Osnovna šola, Ozaveščanje, Dobra praksa, Učno okolje, Vzgoja
POVZETEK:

Že drugo leto zapored učenci 4. razreda OŠ Ljudski vrt Ptuj, Podružnica Grajena, pod mentorstvom razredničarke Romane Pukšič, trikrat v šolskem letu pripravijo kosilo za učence šole.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Pričeli smo v šolskem letu 2018/19, ko smo sodelovali v projektu Kuhna pa to. Namen projekta je bil, da učenci spoznajo stare tradicionalne jedi svojega okoliša. S kuhanjem smo nadaljevali tudi v tem šolskem letu.

S kuharjem v šoli smo se dogovorili, kdaj in kaj bomo kuhali. Trikrat letno (jeseni, pozimi in spomladi) smo pripravili recepte. Skuhali smo jed na žlico (npr. piščančjo obaro, zelenjavno mesno juho, zelenjavne juhe, enolončnice) in spekli sladico glede na sezono (jabolčna pita, skutna gibanica, mafini, jogurtovo pecivo,…).

Zjutraj smo si nadeli predpasnike in čepice, ki smo jih dobili v okviru projekta Kuhna pa to, si umili roke in se razdelili v 3 skupine: ena skupina (5 učencev) je odšla v šolsko kuhinjo, kjer so po receptu s kuharjem pripravili enolončnico. Učenci so rezali zelenjavo (korenje, čebula, zelena, peteršilj,..) in meso.

Medtem so ostali učenci pod vodstvom razredničarke v učilnici in kuhinji za gospodinjstvo  po receptu pripravili pecivo (zamešali, zamesili testo, pripravili nadeve, pecivo dali v pekače, ga okrasili,) in ga spekli. Vse skupaj je trajalo približno 2 šolski uri. Nato smo imeli 3 ure pouka. 2 učenca, ki smo ju vsakokrat določili, sta v začetku zadnje ure pouka odšla v kuhinjo in pomagala pri delitvi kosila učencem (serviranje peciva, pomoč pri pospravljanju v kuhinji). Ostali učenci 4. razreda so ob koncu pouka odšli vsi (tudi tisti, ki kosila v šoli nimajo) na kosilo in poskusili, kar so pripravili.

Moja opažanja (prednosti dejavnosti):  

- Večina učencev zelo rada sodeluje pri kuhinjskih opravilih.

- Predvsem fantje so se izkazali kot dobri kuharji in slaščičarji, zelo radi so delali s stroji (npr. mešalnik, kuhinjski robot). Ko smo končali z delom, so se večinoma fantje javili, da pomijejo posodo in počistijo kuhinjo. Delo so opravili vzorno!

- Čeprav je naša šola na podeželju, vedno več družin doma ne kuha. Učenci velikokrat ne poskusijo jedi, ker je ne poznajo. Ko so kuhali in pekli sami, so radi poskusili, kar so pripravili in večini učencev so bili jedi všeč.

- Ob delu v kuhinji sem kot razredničarka spoznavala učence z druge plati (nekateri, ki so bili pri pouku manj uspešni, so se v kuhinji izkazali, pokazali so različne spretnosti in vedenjske vzorce, ki jih pri pouku niso mogli).

 Pomanjkljivosti:

- v učnem načrtu ni predvidenih ur za izvajanje take dejavnosti.

Vseeno pa smo kuhanje vključili v ure SLJ (zbiranje, pisanje, branje receptov), NIT (npr. snovi Zdrava prehrana, Prebavila, Zobje).

 

                                                                                                                                                                                               Romana Pukšič, mentorica

Galerija

Priloge

# Ime datoteke

Komentarji