Učenci 2. in 5. razreda so imeli dan medpredmetnega in medgeneracijskega sodelovanja. Obiskali so gozd in izkoristili njegove danosti, ki se jih zlahka vključi v vzgojno-izobraževalni proces.
Izkoristimo danosti gozda
V sklopu
medgeneracijskih sodelovanj, ki jih izvajamo na šoli (OŠ Leskovec pri Krškem),
so učenci 2. in 5. razredov izvedli dan medpredmetnega povezovanja in preživeli
aktivno dopoldne v gozdu. Povezali smo ure slovenščine, spoznavanja okolja /
naravoslovja in tehnike, športa in likovne umetnosti.
Učenci so
na začetku prisluhnili pravljici Zaljubljeni zvonček ter se pogovorili o
pozitivnih in negativnih lastnostnih, ki jih imamo ljudje.
Ker imajo
drugošolci v učnem načrtu spoznavanje spomladanskih cvetlic, so petošolcem
predstavili znanilce pomladi ter jim razložili razlike med čebulico, koreniko
in korenino. Petošolci pa so preko pogovora in demonstracije poskušali
razložiti proces fotosinteze in mlajšim pojasniti pomen rastlin za živa bitja.
Med
sprehodom smo izkoristili danosti gozda in ponovili več učnih snovi:
- ogledali smo si mrest ter ponovili razvojni krog žabe;
- učenci so ponovili razlike med listavci in iglavci;
- prepoznavali so različna drevesa;
- pojasnili so pomen korenin;
- prepoznavali različne
spomladanske cvetlice;
- poskušali ugotoviti na kateri strani debla raste več
mahu;
- spoznali so bršljan in njegove prednosti (hrana za
gozdne živali) in slabosti (če se preveč razraste, jemlje drevesu svetlobo);
spoznali so, da ima drugačne korenine od dreves.
Ker se 5.
razredi pri slovenščini trenutno učijo o samostalniku in pridevniku, so v
naravi iskali različne primere samostalnikov in jim poskušali poiskati čim več
različnih pridevnikov. Drugošolci pa so ta čas vadili zapis pisanih črk na
gozdnih tleh in jih poskušali oblikovati z listi in vejicami.
Sledila je
še likovna umetnost – »land art«. Učenci so v skupinah iz materiala, ki so ga
nabrali v okolici, ustvarili različne gozdne slike, za zaključek pa so imeli še
štafetne igre ter tekmovanje v kotaljenju po hribu.
Učenci so
se v naravi preko igre učili, ponavljali učno snov, se družili, bili aktivni in
predvsem zelo uživali.