Zelišča kot del prehrane

Avtor prispevka : Nada Brezovar, objavljeno 04.09.2019 09:50:13
KATEGORIJA:
Hrana
KLJUČNE BESEDE:
Zdravje in dobro počutje, Ozaveščanje, Dobra praksa, Rastline, Učno okolje, Vrt
POVZETEK:

Učenci so predstavili zelišča, poudarek je bil na zdravilnih učinkovinah. Pripravili so jedi iz sušenih rastlin, semen, fižola ter sodelovali z jedmi na prireditvi društva zeliščarjev.

Galerija Priloge Komentarji (0)

povp.ocena:(0)

Zelišča kot del prehrane, izbirni predmet NPH

Tematski sklopi: Prehrana v posebnih razmerah, priprava zelišč, prehrana mladostnika, prehrana jedi za praznovanje, priprava jedi šolarja.

Povzetek:

Pouk se izvaja v blok uri.

1, 2 ura:  Učenci so doma pripravili Power Point predstavitev ter predstavili seminarsko nalogo sošolcem. Poudarek je bil na zdravilnih učinkovinah. Zelišča so slikovno predstavili. V seminarsko nalogo so morali vključiti recepture jedi  izbrane rastline. V drugi uri smo odšli na bližnji travnik, ki ga imamo poleg šole. Nabrali smo spomladanske rastline. V učilnici smo se spoznali s pravilno tehniko sušenja. Uporabili smo naravno sušenje in s pomočjo sušilnika sadja.

3, 4 ura: Priprava jedi iz sušenih rastlin ter semen, kuhanega fižola. Za domačo nalogo so morali narisati rastlino na velikost risalnega lista. Pripraviti so morali seminarsko nalogo za javni natečaj Društva za zdravilne rastline Zasavje.

5, 6 ura: Peka večje količina jedi ter priprava pladnjev za degustacijo ob praznovanju 10. obletnice Društva za zdravilne rastline.

7, 8 ura: Sodelovanje na prireditvi. Učenci so morali jedi razlagati obiskovalcem ter jim približati pomen naše recepture. Posebno pozornost so namenili otroškim obiskovalcem ter jim na prefinjen način postregli s fižolom, katerega po večini na naši šoli odklanjajo.

9, 10 ura: Obisk vrta tete Johance ter priprava zeliščnih namazov. Vključevanje gibanja kot popestritev pouka in skrbi za zdravje. Porabili smo dvajset minut za obisk vrta, hitre hoje. Predsednica društva, gospa Cvetka Drnovšek, je učencem razkazala vrt, rastline ter ob vsaki preverila najprej njihovo vizualno znanje, potem še teoretično ter dopolnila njihove vrzeli. Nabrane začimbnice in zelišča so potem narezali ter vmešali v skuto… Ni bilo učenca, ki ne bi s slastjo pojedel namaz. Vem, da jih v šoli ne bi prepričala v pokušino.

Galerija

Priloge

# Ime datoteke
1 kot priloga.docx

Komentarji