Učenci so spoznali veliko možnosti ponovne uporabe oblačil. Poskrbeli so tudi za pravilno zaščito pred UV sevanjem. V sklopu trajnostne mobilnosti so se učenci seznanili z različnimi možnostmi zdravega gibanja in temu namenjenim potem.
Naša
šola je že vrsto let vključena v program Eko šole in vsako leto izvedemo tudi Eko
dan. Ta dan običajno izvedemo v šoli in ga obeležujemo z različnimi
dejavnostmi, ki dvigujejo našo zavest o pomembnosti ohranjanja narave. Tokrat
pa smo dan izvedli na daljavo.
Kar
nekaj je pomembnih svetovnih dni, ki so posvečeni varstvu narave in ohranjanju
okolja, mi pa smo v petek, 9. 4. obeležili dva prihajajoča svetovna dneva: Dan
Zemlje in Dan Sonca.
Učenci
razredne stopnje so si na začetku Eko dneva prebrali kratko besedilo o pomenu
svetovnega dneva Zemlje. Ogledali so si kratko risanko o odpadkih, kjer so se
spomnili na ločevanju odpadkov in pomenu ponovne uporabe odpadkov. Ogledali so
si tudi prispevek in spoznali vse možnosti ponovne uporabe oblačil.
V
letošnjem šolskem letu je bila rdeča nit Eko dneva NE ZAVRZI OBLEK – OHRANI
PLANET. Učenci so v svojih omarah in predalih poiskali premajhna, ponošena ali
poškodovana oblačila, ki so jih predelali v nove izdelke. Učenci so imeli priložena
natančna navodila, kako lahko ponovno uporabijo ali predelajo določen kos
oblačila (zapestnice, rute, igračke, vrečke). Ko so si natančno prebrali kakšne
pripomočke potrebujejo za izdelavo izdelka, so sledili natančnim korakom
izdelave. Nekateri učenci na razredni stopnji so se prvič srečali tudi s
šivanjem.
Učenci
predmetne stopnje so se v okviru projekta Zdrava šola – Varno s soncem najprej
seznanili z navodili in nasveti, kako lahko sami poskrbijo za pravilno zaščito
pred UV sevanjem, nato pa so si po načrtu izdelali legionarsko kapo. S tem so
se pripravili na prihajajoče poletje in obeležili Dan Sonca.
Prav
tako so se učenci predmetne stopnje seznanili s pomenom recikliranja oblačil in
izvedeli, da je tekstilna industrija največja onesnaževalka sveže vode in druga
največja onesnaževalka okolja na svetu. Seznanjeni so bili z različnimi
možnostmi predelave oblačil: od recikliranja, preoblikovanja oblačil pa vse do
uporabe zavrženih oblačil za nove uporabne izdelke, v čemer so se preizkusili
tudi sami. Preko video-navodil so ugotovili, da lahko iz zavrženih oblačil
naredijo mnogo novih, zanimivih, uporabnih izdelkov zase ali za svoje hišne
ljubljenčke (peresnice, zapestnice, nosilne vrečke, igrače za pse in mačke …).
Devetošolci
so se namesto predelave oblačil dotaknili trajnostne mobilnosti, kjer so se
seznanjali z različnimi možnostmi zdravega gibanja in temu namenjenim potem.
Čeprav
je bil Eko dan izveden na daljavo, so vsi učenci vseeno izvedli čiščenje svoje
ožje okolice ali pa so se podali na sprehod, ter spotoma pobrali smeti, ki so
kazile naravo. Prav tako so doma pobrskali med odpadno embalažo, zbrali
časopisni papir, plastične zamaške in odpadne baterije – jih prešteli, stehtali
ter pripravili, da jih prinesejo v šolo ob našem ponovnem srečanju.
Ob koncu dejavnosti so zapisali svoje vtise in razrednikom posredovali fotografije svojih izdelkov, legionarskih kap in čistilnih akcij. Po vtisih sodeč je Eko dan dobro uspel, saj so bili učenci zadovoljni in bi marsikdo izmed njih takšen dan z veseljem še ponovil.