V okviru projekta Zgodba gre na pot smo na OŠ Grm z učenci 1. triade pri urah slovenščine ustvarjali sodobno ekopravljico Plesna zabava. Tako smo na svojevrsten način skozi pripovedovanje, pisanje in branje pristopili k ustvarjanju in tudi iskanju načinov k ohranjanju našega sveta.
V 1. triletju namenjamo veliko pozornosti razvijanju
zmožnosti govornega nastopanja, pisanja, bralni pismenosti in bralni kulturi. Ker je to obdobje ključno za
opismenjevanje, pridobivanje bralnih veščin ter zmožnosti prepoznavanja, doživljanja,
razumevanja in vrednotenja proze oziroma pravljice, smo si strokovne delavke od
1. do 3. razreda zastavile poseben izziv, in sicer ustvarjanje pravljice z
učenci. Projekt smo poimenovale kar Zgodba gre na pot, saj si od meseca
novembra pa vse do februarja izmenično po oddelkih podajamo del zgodbe, ki jo ustvarjamo
ob pripovedovanju in domišljiji naših učencev. Tako smo ustvarili sodobno pravljico
Plesna zabava, pri kateri so literarni liki poosebljene živali s človeškimi
lastnostmi. V središče dogajanja smo
postavili izziv in tudi konflikt, ki sproži boj med tem, kaj je prav in kaj
narobe. Bo našim junakom uspelo najti pravo pot in urediti stvari? Le preberite
si in izvedeli boste, kako se naša pravljica konča.
Ob kulturnem prazniku, ko je pravljica dobila celotno podobo, tako pisno kot likovno, sta jo našim prvošolčkom predstavili učenki 8. razreda v obliki kamišibaj gledališča. Poseben način pripovedovanja ob ilustracijah in pogovor z otroki o pravljici, ki so jo pomagali ustvarjati, poglablja njihova doživetja in jih še toliko bolj motivira, da iščejo načine in poti k ohranjanju našega okolja.
Učenci in
učiteljice 1. triade OŠ GRM Novo mesto
# | Ime datoteke |
---|---|
1 | PRAVLJICA PLESNA ZABAVA.pdf |